górne tło

Inicjatywa lokalna – instrukcja wypełniania wniosku – 2019

Poniżej znajdują się informacje dot. inicjatywy lokalnej z 2019 r.

Wnioski składało się do Prezydenta Miasta Krakowa za pośrednictwem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia, Referat ds. Partycypacji i Dialogu, ul. Jana Dekerta 24,  30-703 Kraków.

Wniosek można było złożyć :

Do wniosku należało dołączyć imienną listę poparcia mieszkańców dla inicjatywy lokalnej, zawierającą informację o adresie zamieszkania oraz podpisy popierających inicjatywę lokalną mieszkańców według wzoru załącznika nr 1 formularza wniosku,

Mieszkańcy składający wniosek za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, upoważniają je do ich reprezentowania w kontaktach z Urzędem Miasta Krakowa poprzez oświadczenie według wzoru załącznika nr 2 do formularza wniosku.

 

Inicjatywa lokalna – instrukcja wypełniania wniosku z 2019 r.

Imię i nazwisko wnioskodawcy

Proponowana nazwa zadania i jego cel

Nazwa zadania powinna być zwięzła i powinna krótko opisywać charakter zadania.
Np. „Organizacja kursu komputerowego dla mieszkańców dzielnicy X” , „Remont świetlicy osiedlowej w dzielnicy Y”.
Cel inicjatywy powinien odpowiadać na pytanie dlaczego realizacja zadania jest potrzebna i co zmieni.

Termin realizacji zadania

Należy określić w układzie miesiąc-rok datę rozpoczęcia i zakończenia zadania. Należy pamiętać, że zadanie musi zostać rozliczone do dnia 31 grudnia roku, w którym ma odbyć się realizacja zadania. Planując realizację zadania, należy pamiętać o tym, że zadanie zostanie zakończone po zaakceptowaniu sprawozdania z realizacji zadania publicznego.

Osoba upoważniona do kontaktu

Należy wpisać dane osoby (imię, nazwisko, adres i nr telefonu), do której będzie wysyłana korespondencja związana z wnioskiem. W przypadku podania większej liczby osób, korespondencja będzie wysyłana do wszystkich adresatów.

Miejsce wykonywania zadania wraz z podaniem własności terenu

Opis inicjatywy

Należy opisać jakie działania (wraz z krótkim opisem) przez kogo zostaną przeprowadzone w ramach zadania, kto jest adresatem zadania. Do każdego działania należy podać planowany termin jego wykonania w układzie miesiąc-rok. W punkcie tym powinny zostać także umieszczone informacje dotyczące stopnia zaawansowania zadania (np. czy zadanie wymaga prac wstępnych, czy przygotowana została dokumentacja potrzebna do planowanych robót budowlanych, czy podjęto jakieś prace przygotowawcze). Należy podać jakie rezultaty zostaną osiągnięte.

Uzasadnienie potrzeby realizacji inicjatywy lokalnej

Należy krótko opisać powody realizacji zadania, podać problemy, które zostaną rozwiązane dzięki jej realizacji oraz zgodność inicjatywy z lokalnymi potrzebami. Należy uzasadnić przydatność inicjatywy lokalnej dla lokalnej społeczności (należy opisać kto może skorzystać z realizacji zadania).

Proponowany udział samorządu w realizacji zadania

W tym punkcie wnioskodawca opisuje jakie zadania lub ich część ma zostać wykonana przy pomocy Gminy. Należy określić, czy ma być to pomoc rzeczowa (użyczenie sprzętu oraz dostarczenie materiałów i zakup usług niezbędnych do realizacji inicjatywy lokalnej) czy organizacyjna (wsparcie merytoryczne przy opracowaniu dokumentacji oraz wsparcie informacyjne).
Należy także opisać ewentualne koszty eksploatacji, które ponosiłaby Gmina po wykonania zadania.

Szacowana liczba osób, którym służyć będzie inicjatywa

Należy oszacować w sposób racjonalny ile osób skorzysta z realizowanej inicjatywy.

Koszt zadania

Informacja o ewentualnych źródłach finansowania

W przypadku pozyskania środków na realizację zadania z innych źródeł, należy wskazać nazwę instytucji/przedsiębiorstwa, z którego otrzymano środki oraz podać ich wartość.
Jeśli nie pozyskano żadnych dodatkowych źródeł finansowania, należy wpisać „nie dotyczy”.

Stan przygotowania zadania do realizacji

Należy określić stan zaawansowania przygotowań do realizacji przedsięwzięcia będącego przedmiotem wniosku (np. czy została opracowana dokumentacja projektowo-kosztorysowa, czy wnioskodawca zgromadził wyposażenie lub materiały potrzebne do realizacji zadania, czy podjęto jakieś prace przygotowawcze, czy zrobiono rozeznanie rynkowe).

Załączniki

Należy wypisać wszystkie dokumenty załączane do wniosku, w tym załączniki obowiązkowe:

Oświadczenie o zgromadzonych środkach własnych

Wypełniane w przypadku zgromadzenia środków finansowych na realizację zadania. Jeśli wnioskodawca nie planuje przeznaczać środków na realizację zadania, powinien w wyznaczonym miejscu wstawić znak „ -”.