górne tło

Dyżury Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Od września, w siedzibach Rad Dzielnic Miasta Krakowa, w Starostwie Powiatowym i w poszczególnych gminach Powiatu Krakowskiego, odbędą się kolejne dyżury Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Tradycyjnie spotkania z Rzecznikiem odbywać się będą również w Magistracie.

W Magistracie pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przyjmują klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od  7.40  do  15.30, przy al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, I piętro, box 72. Nie jest konieczne wcześniejsze umawianie się.  Można zgłaszać się osobiście, telefonicznie - (12) 616 92 31, (12) 616 92 32 oraz elektronicznie na adres mailowy rzecznik.konsumentow@um.krakow.pl.

Harmonogram dyżurów Miejskiego Rzecznika Konsumentów w siedzibach Rad Dzielnic (http://www.bip.krakow.pl/?sub_dok_id=23487):

Harmonogram dyżurów Miejskiego Rzecznika Konsumentów w siedzibie Starostwa Powiatowego w Krakowie:

Harmonogram dyżurów Miejskiego Rzecznika Konsumentów w gminach Powiatu Krakowskiego (http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=27203):

W pierwszym półroczu 2010 roku Miejski Rzecznik Konsumentów w Krakowie udzielił konsumentom porad telefonicznych, osobistych, pisemnych oraz e-mailowych w około 20 000 sprawach. Najwięcej porad dotyczyło usług telekomunikacyjnych, bankowych oraz sprzedaży nieruchomości. Rzecznik w tym okresie wystosował 227 wystąpień do przedsiębiorców. Z tego 132 sprawy zostały załatwione pozytywnie dla konsumentów, 6 spraw zakończyło się negatywnie, a 89 jest w toku (w tym 24 skierowano pozwami na drogę sądową). W sprawach usług turystyczno-hotelarskich, w pierwszym półroczu Rzecznik Konsumentów w Krakowie wystosował 7 wystąpień do przedsiębiorców. (PW)