W okresie konsultacji społecznych z koncepcją projektową budowy linii tramwajowej ul. Mogilska-Mistrzejowice można było zapoznać się w Kancelarii Magistratu przy pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie, w siedzibie Rady i Zarządu Dzielnicy III Prądnik Czerwony przy ul. Naczelnej 12, Dzielnicy XV Mistrzejowice przy ul. Miśnieńskiej 58 oraz w formie elektronicznej za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Krakowa, serwisu Dialog Społeczny i Miejskiej Prezentacji Internetowej "Magiczny Kraków".
Pisemne opinie, zapytania, wnioski i propozycje dotyczące przedmiotu konsultacji można było przesyłać w nieprzekraczalnym terminie do 21 grudnia 2014 r.:
- pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miasta Krakowa Wydział Rozwoju Miasta pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków – z dopiskiem „Konsultacje tramwaju ul. Mogilska-Mistrzejowice”;
lub
- pocztą elektroniczną na adres: dialoguj@um.krakow.pl – wpisując w temacie: „Konsultacje tramwaju ul. Mogilska-Mistrzejowice”.
Formularz konsultacyjny do pobrania.
Po upływie terminu składania opinii do koncepcji projektowej budowy linii tramwajowej ul. Mogilska – Mistrzejowice, Prezydent Miasta Krakowa przedstawi Radzie Miasta Krakowa wyniki przeprowadzonych konsultacji. Wyniki zostaną podane do publicznej wiadomości poprzez ich umieszczenie na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Krakowa oraz w siedzibie Rady i Zarządu Dzielnicy III Prądnik Czerwony, Dzielnicy XV Mistrzejowice, w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa, serwisie Dialog Społeczny i Miejskiej Prezentacji Internetowej "Magiczny Kraków" oraz za pośrednictwem Dwutygodnika Miejskiego KRAKÓW.PL.
W ramach konsultacji odbyło się pięć spotkań konsultacyjnych z Mieszkańcami (3 spotkania na ternie Dzielnicy III Prądnik Czerwony oraz 2 na terenie Dzielnicy XV Mistrzejowice).
11 grudnia 2014 r., godz. 18.00 - Szkoła Podstawowa nr 64, ul. Sadzawki 1;
15 grudnia 2014 r., godz. 18.00 - Szkoła Podstawowa nr 114, ul. Łąkowa 31;
16 grudnia 2014 r., godz. 18.00 - Szkoła Podstawowa nr 85, os. Złotego Wieku 4;
18 grudnia 2014 r., godz. 18.00 - Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Strzelców 5A.
Konsultacje były prowadzone na podstawie Uchwały nr CXVI/1837/14 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 września 2014 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Kraków w przedmiocie budowy linii tramwajowej ul. Mogilska – Mistrzejowice.
Opracowanie koncepcji dla budowy linii tramwajowej KST - Etap IV (ul. Meissnera - Mistrzejowice)
1. Część drogowa
-
Układ drogowy ul. Meissnera od al. Jana Pawła II do ronda Młyńskiego i ul. Młyńskiej jako drogi z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3.5 m każdy, obustronnymi chodnikami i ścieżkami rowerowymi wraz z dostosowaniem go do przebiegającej w pasie rozdzielającym linii tramwajowej.
-
Zmiana geometrii Ronda Młyńskiego wraz z dostosowaniem do przebiegu linii tramwajowej i lokalizacją przystanków tramwajowych i autobusowych.
-
Przebudowa ul. Lublańskiej poprzez budowę chodników i ścieżek rowerowych z dostosowaniem do przebiegu linii tramwajowej wychodzącej z tunelu i obsługą terenów przyległych poprzez budowę drogi serwisowej.
-
Przebudowa skrzyżowania ul. Lublańska z ul. Dobrego Pasterza i ul. Strzelców (Rondo Barei) na skanalizowane skrzyżowanie czterowylotowe z sygnalizacja świetlną.
-
Dostosowanie układu drogowego ul. Dobrego Pasterza do przebiegu linii tramwajowej z obustronnymi chodnikami i jednostronną ścieżką rowerową.
-
Rozbudowa ul. Krzesławickiej poprzez poszerzenie jezdni i dobudowę chodnika wraz z zamknięciem ruchu w kierunku Bohomolca.
- Rozbudowa ul. Bohomolca i ul. Jancarza poprzez dostosowanie do przebiegu linii tramwajowej wraz z jednostronna ścieżką rowerową i obustronnymi chodnikami.
2. Część torowa
Projekt w fazie koncepcyjnej wraz z przebudową układu drogowego oraz budową obiektów inżynierskich w celu bezkolizyjnego przejścia linią tramwajową w różnych poziomach.
Długość projektowanej linii tramwajowej wynosi ok. 4450m.
Projektowany odcinek obejmuje następujące elementy:
-
Nowoprojektowaną linię tramwajową wraz z niezbędną infrastrukturą – odcinek od ul. Mogilskiej do pętli Mistrzejowice o długości 4,45 km.
-
Budowę węzła rozjazdowego w ul. Mogilskiej.
-
Przebudowę pętli Mistrzejowice.
-
Budowę tunelu tramwajowego wraz z rampami zjazdowymi od ronda Młyńskiego do ronda Barei.
- Torowisko w konstrukcji toru zielonego z wibroizolacją.
Wszystkie przystanki na trasie linii tramwajowej zostaną wyposażone w wiaty przystankowe (za wyjątkiem zlokalizowanych w tunelu), tablice informacji pasażerskiej oraz dostosowane do taboru niskopodłogowego. Perony będą wyposażone w urządzenia dla osób niepełnosprawnych. Skrzyżowania na trasie układu komunikacyjnego będą objęte systemem obszarowego sterownia ruchem.
3. Część konstrukcyjna – tunel tramwajowy
Projektuje się tunel w ciągu linii KST etap 4 (ul. Meissnera – Mistrzejowice), przeprowadzający dwa tory linii tramwajowej pod rondem Polsadu.
Parametry geometryczne tunelu tramwajowego:
- Długość tunelu: 517,75 m.
- Długość dojazdów: 207,5 m+213,3 m.
- Długość całkowita: 938.55 m.
- Szerokość w świetle: 8,40 m.
- Wysokość w świetle: 6,00 m.
- Rozstaw torów: 3,90 m.
Parametry geometryczne dojścia na perony przystanku podziemnego:
- Długość dojścia, wraz z schodami: 114,90 m.
- Szerokość całkowita: 5,00 m.
- Wysokość w świetle: 3,00 m.
- Szerokość użytkowa przejścia: 4,80 m.
- Szerokość użytkowa schodów: 3,50 m.
Na długości tunelu i na zjazdach przewidziano po zewnętrznej stronie torów, pasy bezpieczeństwa o szerokości 0,75m. W ciągu tunelu będzie się znajdować przystanek podziemny, zlokalizowany w okolicy Ronda Polsadu, który będzie stanowić zarazem wyjście awaryjne na powierzchnie terenu. Dojścia na perony przystanku podziemnego przeprowadzać będą ciąg pieszych pod jezdnią ul. Młyńskiej i wyprowadzać go będą na powierzchnię terenu poprzez wykonane schody i windy. Przewiduje się trzy wyjścia na powierzchnie terenu: w pasie rozdziału, po zachodniej i po wschodniej stronie ulicy Młyńskiej. Przy każdym z wyjść zlokalizowane będą schody żelbetowe, dwie pary schodów ruchomych oraz winda. W ciągu tunelu znajdować się będą punkty alarmowe, w odległościach nie większych niż 150 m oraz hydranty, w odległościach nie większych niż 250 m, zlokalizowane w wnękach ściany wanny żelbetowej.
Konstrukcję Tunelu stanowi wanna żelbetowa, wykonana w wykopie, zabezpieczonym ścianami szczelinowymi. W rejonie estakady im. Gen. M. Iżyckiego, ze względu na ograniczenie wysokości dolną krawędzią konstrukcji wiaduktu, wykop zostanie zabezpieczony ścianami wykonanymi w technologii jet-grouting zbrojonymi profilami stalowymi. Płyta stropowa zostanie oparta na ścianach szczelinowych.
Zobacz:
-
Plan - część 1;
-
Plan - część 2;
-
Drogi - wariant W3 z zielenią część 1;
-
Drogi - wariant W3 z zielenią część 2;
-
Drogi - wariant W3 z zielenią część 3;
-
Drogi - wariant W3 z zielenią część 4;
-
Drogi - wariant W3 z zielenią część 5;
-
Uchwałę nr CXVI/1837/14 Rady Miasta Krakowa z dnia 24 września 2014 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Kraków w przedmiocie budowy linii tramwajowej ul. Mogilska - os. Mistrzejowice;
-
Formularz konsultacyjny;
- Raport z konsultacji społecznych projektu budowy linii tramwajowej ul. Mogilska-Mistrzejowice.
Ostatnia aktualizacja: 09.04.2015 r.