Miejskie Centrum Dialogu
login: hasło: login
Jeżeli nie masz konta to zarejestruj się
Strona głównaAktualnościMultimediaForumO CentrumKontakt
Tak prowadzimy konsultacje !
Zakończone konsultacje
Konsultacje Społeczne next Zakończone konsultacje next Konsultacje dotyczące II etapu rozbudowy ul. Wrony

Konsultacje dotyczące II etapu rozbudowy ul. Wrony

AA

2011.07.22 15:19

5 sierpnia zakończyły się konsultacje dotyczące rozbudowy ul. Wrony w Krakowie, z odwodnieniem, oświetleniem i przekładkami kolidującego uzbrojenia – II etap na odc. od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej”.

Dane ogólne

Projektowane przedsięwzięcie polega na rozbudowie ul. Wrony w Krakowie. Zakres inwestycji obejmuje obszar pasa drogowego i teren przyległy do ww. ulicy od ul. Warchałowskiego do ul. Skotnickiej. Inwestycja zlokalizowana jest na działkach nr:
40/5, 40/7, 43/3, 46, 47, 48, 49/1, 51/3, 52/3, 52/5, 55/1, 56/1, 56/2, 57, 58/1, 58/3, 58/4, 58/5,  jedn. ewidencyjna Podgórze, obręb Nr 81;
1/1, 1/2, 1/3, 3, 4/1, 4/2, 9, 13, 14, 15, 16/2, 17, 18/1, 21/5, 21/6, 23/1, 24/2, 25, 26/1, 28/1, 28/2, 28/3, 29, 30/2, 31, 32/17, 32/2, 260, 275/1, 275/2, 275/3, 275/4 jedn. ewidencyjna Podgórze, obręb Nr 82.

Zakres robót obejmuje:
1/ rozbudowę jezdni do szerokości 7,0 m;
2/ budowę obustronnego chodnika o szerokości 2,0 m;
3/ budowę zatok postojowych dla autobusów;
4/ przebudowę zjazdów z ul. Wrony;
5/ przebudowę przepustu drogowego;
6/ budowę urządzeń technicznych drogi służących odwodnieniu;
7/ budowę oświetlenia ulicznego;
8/ zabezpieczenie i przebudowę kolidującej infrastruktury obcej w trakcie budowy: teletechnicznej, energetycznej, wodociągowej, gazowej i kanalizacyjnej;
9/ przebudowę ogrodzeń;
10/ uporządkowanie terenu;
11/ wykonanie niezbędnej wycinki drzew.

Inwestorem przedsięwzięcia jest Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, ul. Centralna 53, 31-586 Kraków.

Inwestycja jest realizowana na podstawie Ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.

Parametry techniczne ulicy:

Ulica Wrony w Krakowie:
-klasa techniczna drogi:       Z,
-droga:                                  jednojezdniowa, dwukierunkowa,
-prędkość projektowa:          vp= 40 km/h (teren zabudowy),
-przekrój:                              uliczny 1x2,
-nawierzchnia:                      jezdnia bitumiczna,
-obciążenie:                         100 kN/oś.

Dane geometryczne projektowane

Długość projektowanego odcinka wynosi 813,19 m.
Szerokość poszczególnych projektowanych elementów korpusu drogi wynosi:
 - jezdnia: 7 m (poszerzenia na trzech łukach do 7,5 m),
 - pas ruchu: 3,5 m (na w/w łukach 3,75 m),
 - chodnik: 2 m,
 - zatoka autobusowa 3m.

Pozostałe dane geometryczne:
 - najmniejszy promień łuku poziomego: 160 m,
 - największy promień łuku poziomego: 500 m,
 - najmniejsza długość odcinka prostego: 3,88 m,
 - największa długość odcinka prostego: 112,97 m,
 - ilość łuków poziomych: 6 (parametry zestawiono na rys. 2 i 3),
 - ilość odcinków prostych: 7 (parametry zestawiono na rys.2 i 3),

 Opis rozwiązania

Zakres projektowanego odcinka drogi rozpoczyna się skrzyżowaniem z ul. Skotnicką i kończy włączeniem do proj. skrzyżowania ul. Warchałowskiego i ul. Wrony wg odrębnego opracowania. Na całej długości przedmiotowego odcinka drogi występuje przekrój uliczny tj. jezdnia o szerokości 7,0m (7,5 na łukach) oraz obustronny chodnik o szerokości do 2,0m. Na łukach kołowych zaprojektowano poszerzenia z zachowaniem wymagań dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Wzdłuż ul. Wrony projektuje się 1 peron postojowy dla autobusów na początku zakresu opracowania oraz 2 zatoki postojowe dla autobusów w rejonie skrzyżowania z ul. Warchałowskiego.

W celu właściwego odwodnienia ul. Wrony oraz terenów przyległych projektuje się 2 odcinki kanalizacji opadowej, zbierającej wodę z projektowanych wpustów ulicznych. Dodatkowo istnieje możliwość włączenia do proj. kanalizacji opadowej przyłączy z prywatnych posesji wg odrębnego opracowania.

W km 0+652.03 proj. się betonowy przepust drogowy o DN=1000mm i długości równej 16,0m zakończony ścianami czołowymi z obu stron. Na wlocie oraz wylocie przepustu projektuje się umocnienie skarp oraz dna rowu. 

Projektuje się przebudowę istniejących zjazdów oraz dojść do posesji.   Połączenie krawędzi jezdni z krawędzią zjazdów indywidualnych w miejscu chodników projektuje się przez zastosowanie skosów 1:1. Szerokości zjazdów dopasowano od istniejącej szerokości bram oraz dróg dojazdowych.

W celu powiązania wysokościowego projektowanego układu drogowego oraz istniejącego terenu projektuje się skarpy o pochyleniu 1:1,5.

W ramach rozbudowy ul. Wrony przewiduje się przebudowę kolidujących ogrodzeń. W miejscach blisko zlokalizowanej względem drogi zabudowy mieszkaniowej zastosowano ogrodzenia betonowe- obniżające poziom hałasu.

Ukształtowanie wysokościowe -  dane geometryczne projektowane:

 - spadek podłużny minimalny: 0,30%,
 - spadek podłużny maksymalny: 2,50%,
 - najmniejszy promień łuku pionowego: 1000 m,
 - największy promień łuku pionowego: 3000 m,
 - ilość łuków pionowych: 6,
 - ilość odcinków prostych: 9,
 - lokalizacja i rzędna min.: km 0+038.21 (214,08) – 0+181,15 (214,33) m       n.p.m,

Opis rozwiązania:

Projektowany odcinek ulicy Wrony składa się odcinków prostych oraz  łuków pionowych wypukłych i wklęsłych. Ukształtowanie wysokościowe drogi dostosowano do istniejącego poziomu jezdni oraz przyległego terenu.

Ukształtowanie wysokościowe zjazdów indywidualnych oraz dowiązań do terenu dostosowano do rzędnej istniejącej na długości zjazdu.

Przekroje poprzeczne

Na całej długości ul. Wrony projektuje się drogę o przekroju ulicznym tj. jezdnię o szerokości 7,0m (na łukach 7,5m), warstwa ścieralna z mastyksu grysowego SMA 8S gr. 5cm, z obustronnym ściekiem przykrawężnikowym ograniczoną obustronnie chodnikiem o szerokości do 2,0m. Jezdnia o przekroju daszkowym o pochyleniu 2%. Spadek poprzeczny chodnika i zjazdów na długości chodnika wynosi 2% w stronę jezdni. Jezdnia ograniczona obustronnie krawężnikiem kamiennym 20x30cm na ławie betonowej z oporem z bet. C12/15. Odsłonięcie krawężnika wynosi 12cm, 4cm na zjazdach oraz 2cm na przejściach dla pieszych.

Szerokość projektowanej zatoki autobusowej wynosi 3,0m, warstwa ścieralna z betonu cementowego C35/45, pochylenie 2,0% w stronę projektowanego ścieku z 4 rzędów z kostki betonowej. Zatoka ograniczona krawężnikiem kamiennym 20x30cm na ławie betonowej z oporem z bet. C12/15.

Odwodnienie

Odprowadzenie wód opadowych z ulicy Wrony projektuje się poprzez odpowiednie ukształtowanie wysokościowe powierzchni jezdni, chodnika, zatok autobusowych, zjazdów do urządzeń odwadniających. W miejscach spływu wody w stronę posesji na zjazdach zaprojektowano odwodnienie liniowe.

Woda ze ścieków zostanie odprowadzona do projektowanych studzienek ściekowych, dalej przykanalikami do projektowanej kanalizacji opadowej w ul. Wrony. Projektowana kanalizacja opadowa znajduje ujście poprzez proj. wyloty kanalizacji opadowej do istniejących rowów odwadniających.

Konstrukcja nawierzchni

Konstrukcję nawierzchni przyjęto jak dla kategorii ruchu KR3 i dla grupy nośności podłoża G4 wzmocnionego do kategorii G1 na podstawie Katalogu Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych oraz Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

Wszelkie zapytania oraz uwagi do projektu można było przesyłać do 5 sierpnia 2011 r. na adres: jbartlewicz@zikit.krakow.pl w temacie wpisując „Konsultacje ul. Wrony etap II”.

 

 

jeśli masz pytania dotyczące tego projektu, wypowiedź się: wyślij zapytanie
Pliki do pobrania
Plan sytuacyjny 1
Plan sytuacyjny 1
Komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować