Dnia 6 maja 2011 r. zakończyły się prowadzone przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu konsultacje społeczne dotyczące budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza.
Konsultacje dotyczyły rozwiązań projektowych połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza w Krakowie, opracowywanych w ramach projektów budowlanych i wykonawczych na rozbudowę i budowę ul. Reduty na odc. pomiędzy ul. Ks. Jancarza i ul. Powstańców z oświetleniem, rozwiązaniem odwodnienia ulicy i przekładkami kolidującego uzbrojenia. Zakres prac projektowych obejmował również przebudowę mostu na potoku Sudoł (Rozrywka).
W czwartek, 7 kwietnia 2011 r. o godz. 17.00 w Szkole Podstawowej Nr 2 przy ul. Strzelców 5A odbyło się spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami w sprawie budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza.
Ponadto, w dniach 19 i 28 kwietnia 2011 r. w godzinach od 15 00 do 18 00 w siedzibie Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony przy ul. Dobrego Pasterza 6 odbyły się dyżury konsultacyjne dla mieszkańców, w których brali udział przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz biura projektowego wykonującego dokumentację na rozbudowę i budowę ul. Reduty w Krakowie (odc. od ul. Ks. Jancarza do ul. Powstańców).
Konsultacje skierowane były w szczególnym stopniu do mieszkańców Dzielnicy III Prądnik Czerwony, zamieszkałych przy ul. Reduta oraz zainteresowane instytucji znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji.
Raport końcowy z konsultacji społecznych dotyczących budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza |
Zarządzenie nr 626/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12.04.2011 w sprawie uruchomienia konsultacji społecznych z inicjatywy Prezydenta Miasta Krakowa w przedmiocie budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza w Krakowie |
Formularz konsultacyjny |
Dodano: 2011-04-26 11:19:46
Na spotkaniu konsultacyjnym, które odbyło się 7 kwietnia zw SP nr2, zdążyłem przyglądnąć się planom sytuacyjnym projektu i mocno zastanowiła mnie jedna rzecz.Mianowicie, wraz z budową ulicy Reduty nie dojdzie do przebudowy skrzyżowania tej ulicy z ulicą Jancarza. Tzn. to skrzyżowanie pozostanie nieruszone, zwykłe bez wydzielonych pasów do lewoskrętu. Takiego dodatkowego pasa nie będzie ani dla relacji z ul.Jancarza od strony południowej w ul.Reduty. Nie będzie też dla relacji z ul.Reduty w ul.Jancarza w kierunku Nowej Huty. To wydaje się dużym błędem projektowym lub planistycznym zarządu dróg. Będzie to powodowało małą przepustowość tego skrzyżowania (każdy skręcający w lewo będzie blokował ruch na wlocie skrzyżowania) i obniżone bezpieczeństwo ruchu. Na pewno będzie to duże utrudnienie w ruchu kiedy już powstanie cała ul. Reduty i będzie duży ruch na kierunku Nowa Huta - al. 29-ego Listopada.
Należy zauważyć że sąsiednie skrzyżowania w ciągu ulic Bohomolca i Jancarza są wszystkie skanalizowane, z wydzielonymi lewoskrętami. A są to przecież skrzyżowania z ulicami osiedlowymi. Teraz projektujemy nową ulicę, która ma spełniać dużo większa rolę (podobno międzydzielnicową) a skrzyżowania projektujemy jako zwykłe.
Z tego co widziałem na materiale wideo ze spotkania konsultacyjnego, na portalu Dialogu Społecznego, nikt nie zauważa tego problemu. Ja jednak proponuję przyjrzeć mu się dokładniej, zanim jednym nowym skrzyżowaniem zablokujemy cały ciąg ulic.
Pozdrawiam,
max79lot@wp.pl