Miejskie Centrum Dialogu
login: hasło: login
Jeżeli nie masz konta to zarejestruj się
Strona głównaAktualnościMultimediaForumO CentrumKontakt
Tak prowadzimy konsultacje !
Zakończone konsultacje
Konsultacje Społeczne next Zakończone konsultacje next Konsultacje społeczne dotyczące budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza

Konsultacje społeczne dotyczące budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza

AA

2011.04.07 13:06

Dnia 6 maja 2011 r. zakończyły się prowadzone przez Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu konsultacje społeczne dotyczące budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza.

Konsultacje dotyczyły rozwiązań projektowych połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza w Krakowie, opracowywanych w ramach projektów budowlanych i wykonawczych na rozbudowę i budowę ul. Reduty na odc. pomiędzy ul. Ks. Jancarza i ul. Powstańców z oświetleniem, rozwiązaniem odwodnienia ulicy i przekładkami kolidującego uzbrojenia. Zakres prac projektowych obejmował również przebudowę mostu na potoku Sudoł (Rozrywka).

W czwartek, 7 kwietnia 2011 r. o godz. 17.00 w Szkole Podstawowej Nr 2 przy ul. Strzelców 5A odbyło się spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami w sprawie budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza.

Ponadto, w dniach 19 i 28 kwietnia 2011 r. w godzinach od 15 00 do 18 00 w siedzibie Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony przy ul. Dobrego Pasterza 6 odbyły się dyżury konsultacyjne dla mieszkańców, w których brali udział przedstawiciele Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz biura projektowego wykonującego dokumentację na rozbudowę i budowę ul. Reduty w Krakowie (odc. od ul. Ks. Jancarza do ul. Powstańców).

Konsultacje skierowane były w szczególnym stopniu do mieszkańców Dzielnicy III Prądnik Czerwony, zamieszkałych przy ul. Reduta oraz zainteresowane instytucji znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji.

 

jeśli masz pytania dotyczące tego projektu, wypowiedź się: wyślij zapytanie
Pliki do pobrania <12>
Raport końcowy z konsultacji społecznych dotyczących budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza
Zarządzenie nr 626/2011 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 12.04.2011 w sprawie uruchomienia konsultacji społecznych z inicjatywy Prezydenta Miasta Krakowa w przedmiocie budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza w Krakowie
Formularz konsultacyjny
Releacje video
Budowa połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza
video

11.04.2011 13:10

Relacja wideo ze spotkania konsultacyjnego w sprawie budowy połączenia drogowego ul. Reduty z ul. Ks. Jancarza – 07.04.2011 r.

Komentarze
Autor: max79lot

Dodano: 2011-04-26 11:19:46

Na spotkaniu konsultacyjnym, które odbyło się 7 kwietnia zw SP nr2, zdążyłem przyglądnąć się planom sytuacyjnym projektu i mocno zastanowiła mnie jedna rzecz.

Mianowicie, wraz z budową ulicy Reduty nie dojdzie do przebudowy skrzyżowania tej ulicy z ulicą Jancarza. Tzn. to skrzyżowanie pozostanie nieruszone, zwykłe bez wydzielonych pasów do lewoskrętu. Takiego dodatkowego pasa nie będzie ani dla relacji z ul.Jancarza od strony południowej w ul.Reduty. Nie będzie też dla relacji z ul.Reduty w ul.Jancarza w kierunku Nowej Huty. To wydaje się dużym błędem projektowym lub planistycznym zarządu dróg. Będzie to powodowało małą przepustowość tego skrzyżowania (każdy skręcający w lewo będzie blokował ruch na wlocie skrzyżowania) i obniżone bezpieczeństwo ruchu. Na pewno będzie to duże utrudnienie w ruchu kiedy już powstanie cała ul. Reduty i będzie duży ruch na kierunku Nowa Huta - al. 29-ego Listopada.

Należy zauważyć że sąsiednie skrzyżowania w ciągu ulic Bohomolca i Jancarza są wszystkie skanalizowane, z wydzielonymi lewoskrętami. A są to przecież skrzyżowania z ulicami osiedlowymi. Teraz projektujemy nową ulicę, która ma spełniać dużo większa rolę (podobno międzydzielnicową) a skrzyżowania projektujemy jako zwykłe.

Z tego co widziałem na materiale wideo ze spotkania konsultacyjnego, na portalu Dialogu Społecznego, nikt nie zauważa tego problemu. Ja jednak proponuję przyjrzeć mu się dokładniej, zanim jednym nowym skrzyżowaniem zablokujemy cały ciąg ulic.

Pozdrawiam,
max79lot@wp.pl
Autor: red31

Dodano: 2011-04-15 19:22:50

W trakcie konsultacji społecznej 7 kwietnia br. w sprawie przebudowy ulicy Reduta dowiedziałem się, że będzie to droga o charakterze dojazdowym. Mam w związku z tym kilka pytań:
1. Która droga w najbliższym otoczeniu ma ten sam charakter? Odpowiedź na pytanie pokaże, jakiego należy spodziewać się natężenia ruchu. W związku z tym miałbym prośbę o precyzyjną wartość:
2. Ile przewiduję się samochodów przemierzających na godzinę ulicę Reduta po modernizacji?

Chciałbym przypomnieć wątek rozmowy podjęty przez Wspólnotę Mieszkańców Reduta 31. Blok ten znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie planowanego przebiegu drogi dojazdowej, odległość budynku od drogi i chodnika będzie wynosiła zaledwie kilka metrów. Fragment ulicy Reduta pod blokiem 31 będzie zapewne ruchliwy i obostrzony znakami drogowymi zakazującymi zatrzymywanie się pojazdów. Jako mieszkaniec bloku obawiam się poważnych utrudnień codziennego funkcjonowania, mam tu na uwadze wyjazd z posesji, parkowanie samochodów, blokowanie drogi przez MPO, taksówki itp.
3. Jak w nowych realiach zorganizować na przykład postój samochodu dostawczego z meblami skoro brakuje wewnętrznej, osiedlowej drogi?

Najistotniejszy jest problem wyjazdu z podziemnego garażu od wschodniej strony budynku przy Reduta 31. Jest to bardzo stromy wyjazd, różnica ma ok. 2 metry przewyższenia, wyjeżdża się dynamicznie, do końca kierowca ma utrudniony obraz sytuacji na górze. Obecnie, przy małym natężeniu ruchu, przy parkujących wzdłuż drogi samochodach i braku pieszych, nie ma niebezpieczeństwa. Proszę sobie wyobrazić co będzie w sytuacji poprowadzenia chodnika dla pieszych, zgodnie z planem zresztą bardzo wąskiego w tamtym miejscu. Stawiam wobec powyższego pytanie:
4. Czy możliwa jest korekta planu w tamtym miejscu w ten sposób, aby oddalić o min. 3 metry planowany chodnik i drogę, by samochód mógł zatrzymać się bezpiecznie i kierowca miał możliwość włączenia się do ruchu bez groźby wypadku?
Na zebraniu pojawił się pomysł umieszczenia lustra na szczycie wyjazdu. Moim zdaniem będzie to prowizorka, która nikomu się nie przysłuży, bo w sytuacji wzmożonego ruchu pieszych i samochodów, kierowca po prostu nie będzie miał szansy na bezpieczne wyjechanie.

Od zachodniej strony budynku, gdzie jest niewielki parking na 4 auta i dojazd do garaży w przyziemiu, mamy inny problem. Posesję odgradza brama sterowana pilotem. Każdorazowy wjazd auta na posesję to pół minuty oczekiwania na otwarcie się bramy. Proszę rozważyć jaki wpływ „pół minuty” będzie miało na ruch przez skrzyżowanie, skoro odległość od skrzyżowania do wjazdu na posesję to ok. 10 m. 5. Czy to oznacza konieczność zdemontowania bramy?

W zasadzie każde z powyższych pytań, które sygnalizują komplikacje, sprowadzają się do wspólnego mianownika: 6. Dlaczego ulica Reduta nie może mieć charakteru drogi osiedlowej z wydzielonym pasem zieleni? Jest poważna obawa, że ulica Reduta będzie po prostu ruchliwym skrótem prowadzącym z osiedli Nowej Huty w stronę drogi krajowej na Warszawę.

Na koniec chciałbym podzielić się paroma zdaniami z obserwacji. Jako mieszkaniec bloku przy Reduta 31 wiem, że skrzyżowanie ulicy Sabały i Reduta jest niebezpieczne. Każdego roku w okresie jesienno-zimowym, w czasie gołoledzi i opadu śniegu, dochodzi tam do kolizji. Końcowy odcinek Sabały, ok. 20 metrów, ma bardzo stromy przebieg. To powoduje, że już teraz, przy stosunkowo małym natężeniu ruchu, w momencie gwałtownej zmiany warunków na drodze, skrzyżowanie to blokowane jest przed buksujące samochody, a na poboczu u dołu znajdują się samochody, które wypadły z drogi.
7. Jestem ciekawy, czy planując szykanę na skrzyżowaniu Sabały i Reduty, tj. wyspę wybrzuszonego asfaltu, posiadaliście Państwo wiedzę o tego typu sytuacji na tamtym odcinku drogi?

W oczekiwaniu na odpowiedź łączę wyrazy szacunku aggraff@poczta.onet.pl
Aby dodać komentarz musisz się zalogować