Zakończono konsultacje społeczne organizowane przez Urząd Miasta Krakowa na temat budowy parkingu wielokondygnacyjnego „Korona”.
Przypomnijmy:
Przedmiotem konsultacji społecznych była budowa parkingu wielokondygnacyjnego naziemnego dla samochodów osobowych przy ul. Zamoyskiego i ul. Władysława Warneńczyka w Krakowie wraz z wjazdami i infrastrukturą techniczną.
Podstawowe parametry parkingu:
Lokalizacja parkingu na terenie w południowym narożniku terenu obiektów sportowych Korona przy skrzyżowaniu ulic Zamoyskiego i Warneńczyka. Obiekt zaprojektowany może być wzdłuż istniejących linii zabudowy z możliwością wjazdu i wyjazdu od ul. Zamoyskiego i ul. Warneńczyka. Po zrealizowaniu inwestycji obecnie funkcjonujący parking naziemny na tym terenie zostanie zlikwidowany.
• parking naziemny wielokondygnacyjny
• maksymalna liczba kondygnacji do 5.
• maksymalna wysokość budynku około 14 metrów z miejscowymi przewyższeniami.
• liczba miejsc postojowych na jednej kondygnacji : około 50
• łączna liczba miejsc parkingowych około 250
• powierzchnia zabudowy : ok. 1600 m
Inwestycja budowy parkingu obejmuje swoim zasięgiem działki nr 375/1 i 375/2 w obrębie 13 jednostka ewidencyjna Kraków – Podgórze, stanowiące własność Gminy Miejskiej Kraków. Obiekt zostanie usytuowany w południowym narożniku w/w działek. Przebudowa wjazdów i infrastruktury technicznej obejmuje swoim zasięgiem działki nr 534, 535 obręb 13 podgórze przy ul. Zamoyskiego i ul. Władysława Warneńczyka w Krakowie”.
Zagospodarowanie terenu wokół parkingu:
Zostanie zaprojektowane na etapie projektu budowlanego po zakończeniu postępowania przetargowego i podpisaniu umowy z wyłonionym koncesjonariuszem.
Organizacja ruchu:
Nie przewiduje się istotnych zmian w organizacji ruchu po wybudowaniu parkingu.
Sposób finansowania budowy parkingu:
Szacowany koszt inwestycji (projekt i budowa) wynosi około 17,7 mln PLN plus VAT. Parking wybudowany ma być na zasadach koncesji na roboty budowlane zgodnie z ustawą z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101). Przedmiotem koncesji będzie zaprojektowanie i budowa parkingu, za wynagrodzeniem, które stanowić będzie prawo do korzystania z parkingu przez określony w umowie czas. Oznacza to, że koszty zaprojektowania i wybudowania parkingu na terenie należącym do Gminy Kraków ma ponieść partner prywatny. Firma ta będzie ustalać i pobierać opłaty za korzystanie z parkingu. Opłaty te będą stanowić zwrot nakładów poniesionych na jego wybudowanie. Po upływie określonego w umowie czasu (przewiduje się, że będzie to kilkadziesiąt lat) parking wróci do Gminy, która będzie zarządzać parkingiem.
Termin realizacji parkingu:
Do 36 miesięcy od momentu podpisania umowy pomiędzy Gminą Miejską Kraków a Koncesjonariuszem. Przewiduje się rok na zaprojektowanie oraz dwa lata na budowę.
Jednostka realizująca:
Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Krakowa; Kraków Ul. Wielopole 17 a e-mail: wi.umk@um.krakow.pl
Aktualny status inwestycji:
wydana decyzja o warunkach zabudowy.
Posiadane materiały i dokumentacja:
1. decyzja o ustaleniu warunków zabudowy z dnia 23.12.2009 z wszystkimi załącznikami, w tym
• mapa sytuacyjno-wysokościowa
• mapa ewidencyjna
• wypis z ewidencji gruntów
• wstępne warunki przyłączenia do sieci wodociągowo - kanalizacyjnej
• wstępne warunki przyłączenia do sieci elektroenergetycznej
• opinia Wydziału Kształtowania Środowiska w zakresie braku konieczności uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
2. wstępna koncepcja budowy parkingu,
3. charakterystyka warunków gruntowo-wodnych z wstępną oceną warunków geologiczno – inżynierskich i wskazaniem wymogów formalnych,
4. inwentaryzacja istniejącej zieleni wysokiej i średniej
- Dla przedmiotowej inwestycji nie jest wymagane uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych.
Materiały dostępne są poniżej w formacie pdf jak również:
w Radzie Dzielnicy XIII
ul. Rynek Podgórski 1 tel. 12 656 62 25
e-mail: rada@dzielnica13.krakow.pl
Przedmiot konsultacji, czyli czego dokładnie dotyczyły konsultacje:
Przedmiotem konsultacji były wstępne koncepcje architektoniczne oraz funkcjonalno-użytkowe parkingu kubaturowego zgodnie z przygotowaną przez Wydział Inwestycji Urzędu Miasta Krakowa dokumentacją potrzebną do uzyskania decyzji o warunkach zabudowy.
W 2009 r. Gmina zleciła opracowanie wstępnych koncepcji architektonicznych i funkcjonalno użytkowych parkingów potrzebnych do uzyskania decyzji o warunkach zabudowy. Do tej pory uzyskana została decyzja o warunkach zabudowy dla parkingu naziemnego wielokondygnacyjnego „Korona” Pozostałe decyzję są w trakcie procesowania. Warunki zabudowy określają bardzo ogólne parametry obiektu, takie jak charakter obiektu, jego funkcja, czyli przeznaczenie, wielkość, maksymalna wysokość lub głębokość, granice zabudowy, granice inwestycji, jak również dopuszczalne wjazdy na parking. Dokładny projekt parkingu (projekt budowlany i wykonawczy) sporządzony zostanie po zakończeniu konsultacji społecznych, pomyślnym zakończeniu prowadzonych obecnie przez Gminę negocjacji i podpisaniu umowy z wyłonionym w drodze postępowania przetargowego partnerem prywatnym. Za opracowanie projektu budowlanego parkingu odpowiedzialny będzie partner prywatny, jednakże Gmina, jako właściciel terenu i obiektu będzie pełnić stały nadzór inwestorski zarówno na etapie projektowania jak i budowy.
Cel konsultacji:
Pierwszym celem konsultacji jest poinformowanie mieszkańców budynków znajdujących się w rejonie oddziaływania inwestycji o rozwiązaniach architektonicznych, funkcjonalnych i konstrukcyjnych dotyczących planowanego parkingu, w kontekście jego ewentualnego oddziaływania na środowisko oraz życie mieszkańców.
Drugim ważnym celem konsultacji jest zebranie opinii mieszkańców na temat ewentualnej uciążliwości tej inwestycji oraz poszukiwanie rozwiązań zmierzających do ich ograniczenia.
Pośrednim celem konsultacji jest również ułatwienie przyszłemu partnerowi prywatnemu realizacji inwestycji, poprzez osiągnięcie pozytywnego klimatu społecznego i wczesne rozwiązanie wszelkich problemów społecznych, jakie mogłyby się pojawić w trakcie realizacji i po jej zakończeniu.
W jaki sposób można było wziąć udział w konsultacjach na temat parkingu „KORONA”:
Konsultacje prowadzone były m.in. poprzez platformę internetową Dialog Społeczny, gdzie można było:
• zapoznać się z udostępnionymi materiałami,
• zadać pytanie za pomocą e-maila,
• wypełnić ankietę
• wziąć udział w forum internetowym
We środę, 14 kwietnia 2010 r. o godz. 17.30 w budynku UMK przy ul. Rynek Pdgórski 1, sala Maryjewskiego II pietro, odbyło się spotkanie z mieszkańcami Dzielnicy XIII rejon Stare Podgórze w sprawie budowy parkingu "Korona".
Ponadto, w dniach od 12 do 15 kwietnia 2010 r. w godzinach od 16.00 do 17.00 w siedzibie Rady Dzielnicy XIII, ul. Rynek Podgórski 1, odbyły się dyżury konsultacyjne radnych Dzielnicy I z udziałem przedstawicieli projektantów, UMK i ZIKiT.
Podczas spotkań i dyżurów konsultacyjnych z mieszkańcami terenów sąsiadujących z inwestycjami, można było:
• zapoznać się z posiadanymi przez Urząd Miasta dokumentami
• wysłuchać prezentacji multimedialnej
• obejrzeć wystawę na temat budowy parkingów podziemnych w Krakowie
• zadawać pytania projektantom, przedstawicielom urzędu Miasta i Radnym Dzielnicy
• wypełnić ankietę i wyrazić swoją opinię, sformułować wnioski i postulaty
Termin konsultacji:
Konsultacje internetowe prowadzone były od 1 kwietnia do 15 maja 2010 r. Po tym terminie nie możliwe jest już zadawanie pytań i składanie wniosków, niemniej jednak wszystkie materiały z konsultacji są nadal dostępne dla internautów.
Efekt konsultacji:
Na proste pytania odpowiedzi były udzielane na bieżąco, zarówno podczas spotkań i dyżurów, jak i na platformie internetowej. Na pytania wymagające dłuższego opracowania odpowiedzi zostaną udzielone po zakończeniu konsultacji i opublikowane zarówno na Dialogu Społecznym, jak i w raporcie z konsultacji.
Uwagi i wnioski mieszkańców i Radnych dzielnic zostaną poddane analizie i opracowane w raporcie z konsultacji społecznych. Z uwagi na to, że parking ma być budowany z udziałem partnera prywatnego (koncesjonariusza), gdzie wynagrodzeniem za sfinansowanie budowy parkingu będzie prawo do pobierania korzyści z jego użytkowania przez określony w umowie czas, opracowanie dokumentacji projektowej parkingu oraz jego realizacja będzie leżała po stronie wyłonionego w drodze otwartego postępowania przetargowego koncesjonariusza. Niemniej jednak rekomendacje zawarte w raporcie będą brane pod uwagę przy prowadzonych obecnie przez Miasto negocjacjach z partnerami prywatnymi.
Raport zostanie także przedstawiony Prezydentowi i Radzie Miasta Krakowa oraz podany do publicznej wiadomości. Prezydent przyjmuje raport zarządzeniem i przekazuje go do realizacji.
Zobacz wstępne koncepcje parkingu - pdf:
Opis do koncepcji programowo-przestrzennej
2.1.02 inwentaryzacja zieleni istniejącej
2.1.03.01 zabudowa istniejąca - rzut poziomy
2.1.03.02 pomiary wysokościowe - fotografia 1
2.1.03.03 pomiary wysokościowe - fotografia 2
2.1.03.04 pomiary wysokościowe - fotografia 3
2.1.03.05 pomiary wysokościowe - fotografia 4
2.1.03.06 pomiary wysokościowe - fotografia 5
2.2.02 gabaryt projektowanej zabudowy - przekrój aa
2.2.03 gabaryt projektowanej zabudowy - przekrój bb
2.2.04 gabaryt projektowanej zabudowy - przekrój cc
2.2.05 gabaryt projektowanej zabudowy - przekrój dd
3.1.01 kopia mapy ewidencji gruntów
3.1.02 kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej
3.2.01 informacja techniczna mpwik 1
3.2.01 informacja techniczna mpwik 2
3.2.02 warunki przyłączenia do sieci enion 1
3.2.02 warunki przyłączenia do sieci enion 2
3.2.02 warynki przyłączenia do sieci enion 3
3.2.02 warunki przyłączenia do sieci enion 4