Trwają prace projektowe związane z rozbudową ulic Grota Roweckiego – Bobrzyńskiego wraz z budową linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
W ramach tej inwestycji ma powstać dwutorowa linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. Grota Roweckiego i ul. Bobrzyńskiego na odcinku od ul. Kapelanka do ul. Czerwone Maki o długości ok. 3,4 km wraz z pętlą w rejonie ul. Czerwone Maki. System sterowania ruchem ma być kompatybilny z Obszarowym Systemem Sterowania Ruchem i ma pozwalać na uzyskanie priorytetu dla szybkiego tramwaju. Na nowej trasie ma zostać zamontowany system informacji pasażerskiej od skrzyżowania ulic Starowiślna – Dietla do pętli tramwajowej przy ul. Czerwone Maki.
W ramach przebudowy ul. Grota-Roweckiego i ul. Bobrzyńskiego na odcinku pomiędzy ul. Kapelanka a ul. Rostworowskiego mają zostać rozbudowane do klasy Z 2x2+T (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z torowiskiem), zaś pomiędzy ul. Rostworowskiego a ul. Czerwone Maki do klasy G 2x2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu).
Rozbudowa ma objąć dobudowę drugiej jezdni o długości ok. 3,4 km wraz z odwodnieniem i oświetleniem, przebudowę i budowę skrzyżowań z istniejącymi ulicami z wydzieleniem pasów dla skrętu w lewo lub w prawo, zatok autobusowych, peronów przystankowych, sygnalizacji świetlnych, budowę terminala autobusowego w rejonie pętli tramwajowej przy ul. Czerwone Maki, budowę parkingu Park & Ride, przebudowę uzbrojenia w pasie drogowym, w tym napowietrznej linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia 110 kV na długości ok. 2,9 km, budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, dróg zbiorczych oraz budowę ekranów akustycznych.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz PxM Projekt Południe zorganizowały konsultacje społeczne dotyczące budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grota Roweckiego i ul. Bobrzyńskiego na odcinku od ul. Kapelanka do ul. Czerwone Maki. W okresie od 21 sierpnia do 20 września 2009 r. przeprowadzone zostały konsultacje za pomocą ankiety internetowej.
Przebudowa ulicy wraz z budową linii tramwajowej zyskała aprobatę większości ankietowanych mieszkańców. Aż 63% ankietowanych uznało, że po przebudowie ul. Grota-Roweckiego stan środowiska w ich miejscu zamieszkania poprawi się z uwagi na zwiększenie płynności ruchu i zastosowanie zabezpieczeń przed hałasem.
Większość ankietowanych, aż 64%, zadeklarowało również, że po wybudowaniu linii szybkiego tramwaju, będzie korzystać z niej częściej niż z własnego samochodu.
Większość badanych (52%) opowiedziało się za budową torowiska poza pasem jezdni, po północnej stronie ulicy.
Jako rekompensatę dla środowiska internauci najczęściej wskazywali zasadzenia pasów ochronnej zieleni oraz budowę ekranów akustycznych.
Spośród mogących powstać w wyniku przebudowy uciążliwości, najwięcej internatów wskazało na hałas i zbliżenie się ulicy do budynków mieszkalnych. Obawy budziły również ewentualne utrudnienia w ruchu podczas prowadzenia przebudowy.
Bezpośrednie konsultacje społeczne z mieszkańcami odbyły się 26 września, od godz. 10.00 do 13.00 i 28 września, od godz. 10.00 do 18.00 w siedzibie Rady Dzielnicy VIII, przy ul. Praskiej 52 w Krakowie. Dotyczyły one prac projektowych związanych z rozbudową ulic Grota Roweckiego – Bobrzyńskiego wraz z budową linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Podczas dwudniowych konsultacji mieszkańcy mogli zapoznać się z wyłożonymi planami zagospodarowania inwestycji obejmującymi trzy warianty przebiegu linii tramwajowej, zadawać pytania dotyczące przedsięwzięcia oraz przekazywać swoje uwagi.
W wyniku dwuetapowych konsultacji otrzymano cenne informacje na temat akceptacji społecznej dla przedsięwzięcia oraz liczne uwagi dotyczące konkretnych rozwiązań projektowych.
Najcenniejszymi informacjami było niewątpliwie zaakceptowanie przez mieszkańców projektu jako całości, wskazanie preferowanego przez nich wariantu przebiegu torowiska tramwaju oraz zgoda na zastosowanie ekranów akustycznych.